dilluns, 18 de juliol del 2016

Etapa 16: Estós - Conangles

Si la bogeria la va fer ahir el Jose, avui l'hem de fer el Vicente i jo. I és que farem 40 km amb molt de desnivell (ja ni el comptem).

Ens llevem a Estós, i el primer que hem de fer és atrapar al Jose....Per sort, és fàcil.... 20 km, dels quals 18 són en pista forestal... 8 de baixada i 12 de pujada.

I en 4 hores ens plantem allà on hi ha el Jose, que ens espera mentre contempla el paisatge que envolta el refugi on ha dormit.

Mengem alguna cosa i emprenem la part tècnica de l'etapa: la pujada i baixada del coll de Valliberna, ple de roques incòmodes que alenteixen la ruta i adoloreixen els peus. Pel camí ens creuem amb els que marquen la Volta a l'Aneto.

Passat el mal tram de roques, anem al nou refugi de Llauset, mengem uns ous ferrats amb pernil, i continuem cap al Coll d'Angliós, que creuem i continuem baixant.

Sabem que ens resten uns 12  km, però no acaben mai: ziga zagues i baixades verticals fins a trobar el riu, que al cap d'una bona estona trobem i seguim.

Una hora més tard aconseguim trobar la N-230, que volem seguir fins a Conangles, perquè estem cansats de tan caminar.

Finalment decidim seguir per la ruta marcada i ens hi plantem en uns 40 minuts (el cansament ens fa anar lents).

Entrem al refugi i està tot ple: barregem les opcions de dormir fora, a Viella...i no sabem què fer.

Sopem.

I s'esdevé un miracle: una parella anul·la una reserva i ens podem quedar a dormir.